Aquest curs els Bastoners hem treballat Els Cangurs com a projecte. L’hem escollit entre tots. Cada nen o nena ha triat una foto d’un animal que li ha cridat l’atenció. Hem parlat de tots, mirant què sabíem i que volíem saber de cadascun d’ells. Els que més ens han agradat els hem anat guardant. Al cap d’unes quantes sessions n’hem escollit un cadascú i l’hem enganxat a la pissarra. Hem votat i el que ha tingut més vots ha estat el cangur.
Després hem enviat una carta als pares perquè ens ajudessin a buscar informació. Un cop portada la informació a la classe, cada equip ha hagut d’explicar a la resta dels companys i companyes el que sabien.
Hem fet 7 equips que han respost set preguntes:
- Com són els cangurs? Parts
- Trets diferencials amb altres animals (potes, llengua, cua, “butxaca”,…)
- Què mengen? Com ho fan? Tenen dents? On troben el menjar?
- Com es desplacen? Caminen, salten, poden volar?
- Com neixen? Com són de petits?
- On viuen (mapa)? Quin és el seu hàbitat?
- És un animal en perill d’extinció? Quins són els seus enemics?
Totes aquestes explicacions ens han ajudat a aprendre una mica com són aquests animals. Hem aprés noves paraules: bossa marsupial, mamífer, herbívor, … i sabem què volen dir.
També sabem que els cangurs viuen molt lluny d’on vivim nosaltres, quan els agrada sortir a menjar, quan descansen, que caminen i que també salten molt alt i molt llarg,…
Totes aquestes informacions ens han servit per elaborar uns murals entre tots. Hem resseguit i copiat paraules, hem pintat, enganxat,…
I aquest és el resultat!