Aquest curs els Bastoners hem treballat Els Cangurs com a projecte. L’hem escollit entre tots. Cada nen o nena ha triat una foto d’un animal que li ha cridat l’atenció. Hem parlat de tots, mirant què sabíem i que volíem saber de cadascun d’ells. Els que més ens han agradat els hem anat guardant. Al cap d’unes quantes sessions n’hem escollit un cadascú i l’hem enganxat a la pissarra. Hem votat i el que ha tingut més vots ha estat el cangur.

Després hem enviat una carta als pares perquè ens ajudessin a buscar informació. Un cop portada la informació a la classe, cada equip ha hagut d’explicar a la resta dels companys  i companyes el que sabien.

Hem fet 7 equips que han respost set preguntes:

  • Com són els cangurs? Parts
  • Trets diferencials amb altres animals (potes, llengua, cua, “butxaca”,…)
  • Què mengen? Com ho fan? Tenen dents? On troben el menjar?
  • Com es desplacen? Caminen, salten, poden volar?
  • Com neixen? Com són de petits?
  • On viuen (mapa)? Quin és el seu hàbitat?
  • És un animal en perill d’extinció? Quins són els seus enemics?

 Totes aquestes explicacions ens han ajudat a aprendre una mica com són aquests animals. Hem aprés noves paraules: bossa marsupial, mamífer, herbívor, … i sabem què volen dir.

També sabem que els cangurs viuen molt lluny d’on vivim nosaltres, quan els agrada sortir a menjar, quan descansen, que caminen i que també salten molt alt i molt llarg,…

Totes aquestes informacions ens han servit per elaborar uns murals entre tots. Hem resseguit i copiat paraules, hem pintat, enganxat,…

I aquest és el resultat!