Aquest inici de curs ha estat un pèl especial. El fet de començar una setmana abans del que era habitual ha fet que alumnes, docents i famílies ens haguem hagut d’adaptar a un nou format. 

A Infantil i Primària, l’horari lectiu s’ha escurçat en una hora i cada tarda del mes de setembre hem tingut monitors de lleure amb qui hem fet jocs, dinàmiques i activitats de diferent caire. Alguns dies hem pogut baixar al pati i d’altres hem estat a les aules. 

A Secundària hem començat amb l’horari habitual. Tot i començar dos dies més tard que Infantil i Primària ens hem hagut d’organitzar més ràpidament per a poder tenir tots els grups de les matèries optatives, així com les hores de reforç i atenció a la diversitat que oferim als i les alumnes.

L’equip docent del centre trobem important dedicar un dia de l’inici del curs a fer alguna activitat extraordinària que afavoreixi la cohesió de cada grup. Per una banda, alguns hem estat bona part de l’estiu sense veure’ns i per l’altra, cadascun dels cursos d’inici de cada cicle han sofert barreja de grups i per tant, cal establir nous vincles entre els seus membres. 

L’inici de curs és bon moment per treballar la cohesió de grup. Quan parlem de cohesió de grup fem referència al sentit de pertinença a un espai comú o al grau de consens dels integrants de la comunitat. Segons com defineixen els autors Carron, Brawley i Widmeyer, la cohesió és “un procés dinàmic que es reflecteix en la tendència del grup a mantenir-se i romandre unit buscant els seus objectius i/o per la satisfacció de les necessitats afectives dels seus membres”.

Per aquest motiu, l’equip docent de l’escola promovem diferents activitats extraordinàries, fora del centre que ens afavoreixen i fomenten les bones relacions. 

Els joves de l’ESO han realitzat vàries activitats per a fomentar aquesta cohesió de grup dins i fora de l’aula. A 1r d’ESO, on també han entrat un gran nombre d’alumnes nous, han anat a Ribes Roges i han estat fent activitats esportives i lúdiques a la platja i a les pistes. Els alumnes de 2n i 3r d’ESO han anat a gaudir de diferents activitats nàutiques, com vela i pàdel surf, a les platges de Vilanova i Sitges; i els més grans de l’escola han anat a fer unes classes i partits de pàdel a les instal·lacions del Parc del Garraf.

A Primària, el cicle superior ha fet una ruta de descoberta de l’entorn i ha anat fins a Sitges caminant pels Colls. Després s’han aturat a recuperar forces al Parc dels Sentits. Per la seva banda, el cicle mitjà, com ja és tradicional, ha estat a la Masia en Cabanyes, a part de l’excursió, allà han estat fent jocs tradicionals i cabanes. El Cicle inicial s’ha centrat en descobrir Vilanova. Han estat a la façana marítima, visitant el port i la platja de Ribes Roges amb la seva imponent Pasífae de l’escultor vilanoví Òscar Estruga. 

Per últim, els petits de l’escola, els d’Infantil, han estat jugant en diferents parcs públics de la ciutat. I els més menuts, els d’I3, han aprofitat que l’escola estava buida per fer un circuit per les aules dels més grans i així han acabat de conèixer tot l’edifici. 

Així doncs, ja tenim un nou curs en marxa, un curs que vindrà farcit d’experiències, de camí junts i d’aprenentatges que ens marcaran a tots i cadascun de nosaltres formant la gran família de l’escola. 

Que tinguem molt bon curs!