El lema i objectiu transversal d’aquest curs a l’escola és JO FAIG LA PAU.
Des de l’inici de curs es va penjar un mural al vestíbul de l’entrada amb aquest eslògan. A la classe vam donar importància a aquell mural i vam llegir amb deteniment les lletres per parlar-ne junts en un altre moment a la classe.

Un altre dia, la tortuga Colorina, la mascota de la classe, ens va sorprendre deixant-nos 3 lletres a la seva caixa: la A, la P i la U, que vam ordenar de diferents maneres per desxifrar el missatge, però no hi llegíem res amb sentit fins que vam endreçar-les i deia: PAU.
Llavors vam establir una conversa preciosa sobre què vol dir PAU: el significat de PAU, quan faig la PAU… Tot el que vam dir va quedar anotat a la pissarra: fer petons, fer abraçades, ser amics, demanar perdó, estimar, compartir… tot el que és la nostra petita contribució individual per a la PAU en el nostre entorn més proper i que, gràcies al mural, es fa extensiu a tothom qui el llegeix!


Però un bon dia van canviar el mural del vestíbul!!! Què farem ara?- Van dir els nens/es.
Això ens va donar peu a parlar a la rotllana de quina manera, amb quin tipus de comunicació o de llenguatge podem fer arribar un missatge a tota la gent. Ells van dir: amb un cartell en un avió, en un autobús o en un cotxe, o també en forma de conte, o volant com les papallones…i així és com vam pensar que “volant a través de la música” podem fer arribar a tothom el missatge de la PAU.
Vam estar pensant en alguna cançó que fos animada per fer-ne la nostra versió! Però qui ens podria ajudar a fer això tan difícil?
Els alumnes de 6è de primària, el curs passat, van versionar una cançó pels coros de carnaval. Per això els vam anar a veure a la seva classe, per demanar-los ajuda. Ens van ensenyar com havien fet ells l’adaptació el curs passat. Pel nostre projecte els vam proposar la cançó “Actitud” dels Buhos i ens van dir que ens ajudarien, que ens hauríem de fixar molt bé amb el ritme i la mètrica de la música. Vam quedar que nosaltres prepararíem la tornada de la cançó amb les propostes de la nostra definició de PAU i ells escriurien les estrofes.


Ens vam trobar un altre dia a la nostra classe, vam fer grups per posar en comú les estrofes que els grans havien treballat i nosaltres els vam presentar com havíem pensat la nostra part.

Per poder memoritzar la tornada de la cançó i aprendre-la vam fer dibuixos esquemàtics que representaven les accions de la lletra, però la Sílvia va buscar fotografies a internet perquè amb les imatges fos més aclaridor. Quan els nens/es les van veure, van preguntar qui eren els de les imatges. Va ser llavors quan la mestra es va adonar que qui havia pensat la lletra de la cançó de la PAU havíem estat nosaltres. Per això ens vam repartir en parelles per explicar totes les accions amb fotografies nostres, i en algunes hi sortia tot el grup sencer. Després les vam retallar i ho vam muntar en un mural.



Un altre dia ens vam tornar a reunir amb els companys de 6è per escoltar les seves noves estrofes i assajar plegats!

Hem dedicat moltes sessions a fer tot aquest treball! Estem molt contents i contentes del resultat que avui hem pogut compartir de nou amb la resta de l’escola i la ciutadania en la cantada que hem fet a la plaça de les Neus en commemoració del Dia Escolar de la Pau i la No Violència!
Esperem que us agradi molt la nostra cançó!