Durant el 2n i el 3r trimestre, un grup de 39 alumnes de 3r d’ESO estan fent el crèdit variable d’emprenedoria “Conèixer Vilanova”.

L’objectiu d’aquest crèdit és crear un projecte per donar a conèixer al ciutat als vilanovins i vilanovines fent servir l’appMobile HistoryMapMobile HistoryMap és una aplicació mòbil i plataforma de georeferenciació que permet als alumnes crear continguts de forma col·lectiva sobre punts d’interès i potencia les habilitats en tecnologia digital. És una iniciativa del programa mSchools, programa de mEducation que impulsa Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA. 

Partim de la idea que molta gent de la nostra ciutat sap poques coses de Vilanova i volem crear un seguit d’entrades a l’aplicació perquè, de manera senzilla i amena, els vilanovins i vilanovines puguin conèixer més coses del lloc on viuen. La nostra idea és que aquesta informació la puguin consultar també tots els turistes que ens visitin.

Un cop recollides les dades i entrades a l’app, presentarem la feina a l’Ajuntament de la ciutat.

Hem dividit el projecte en els 9 passos següent:

Pas 1: Saber què coneixen els alumnes de laciutat.

Pas 2: Saber què volem conèixer (i no coneixem) de la nostra ciutat.

Pas 3: Consensuar quina tipologia d’elements volem introduir a l’app i llistar-ne els que creiem imprescindibles per conèixer la nostra ciutat. 

Pas 4: Conèixer els diferents barris de la ciutat.

Pas 5: Visitar els barris de la ciutat per trobar quins elements de la llista triada podem trobar a cada barri. Recollida d’elements a geolocalitzar.

Pas 6: Consensuar entre tots quins elements de tots els recollits introduirem a l’app.

Pas 7: Buscar informació sobre els elements escollits i redactar les entrades..

Pas 8: Geolocalitzar (amb la informació corresponent) els elements escollits.

Pas 9: Donar a conèixer la feina feta a l’Ajuntament.

En aquest moment estem al pas 5, fent la visita als barris de la ciutat. Fins ara hem visitat el Centre Vila, la Geltrú i el Casc Antic.

Un cop passada l’aturada obligatòria a la que tots estem sotmesos, continuarem amb les visites i amb els passos que ens queden.

A més a més, també hem elaborat un logotip del projecte, logotip que va sortir d’un concurs en el qual tots els alumnes de l’ESO que van voler hi van participant votant entre les propostes dels alumnes del crèdit.