Primària

Blog d'Educació Primària

L’alimentació mediterrània

Els alumnes de 4t hem anat al Centre Cívic de la Geltrú a realitzar l’activitat de l’alimentació mediterrània. Es basa en un taller de cuina, on hi ha una primera part amb contingut teòric sobre dieta mediterrània i una segona part, més pràctica, on es preparen plats típics d’aquesta cuina.Al final del taller hem fet ...

Quin soroll fem?

Dins del marc de la Setmana de la Mobilitat els alumnes de 4t de l’escola hem anat a la pla. del Mercat a realitzar un taller sobre “Quin soroll fem?”. Ens hem adonat que la nostra ciutat està plena de contaminació acústica i que podem posar-hi remei.

Stop Motion a 4t. Ginesta

Els alumnes de 4t. Ginesta realitzen un taller de vídeo on creen una mini pel·lícula en format “stop motion”. Un taller ofert per Tecno Lab. Els hi ha agradat moltíssim!

Llegir més

Com, a través de l’educació, es pot canviar el rol de gènere de la dona

Aquest és el treball de recerca de 2n de Batxillerat que està fent l’exalumna Laia Garcia Raventós. Tres tallers, dividits en dues parts cadascun, un conte i unes activitats per jugar i fomentar les actituds de respecte han estat la manera de posar a la pràctica la seva recerca i poder-ne treure conclusions. Els tallers, ...

4t visitem mNACTEC

Els alumnes de 4t hem anat a Terrassa a visitar el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. Amb aquesta visita em après i experimentat amb moltíssimes coses!!!

Llegir més

Cicle Mitjà comencem els ambients!

Aquest octubre a Cicle Mitjà hem començat els ambients fent la continuació d’Infantil i Cicle Inicial. Tenim 6 ambients diferents a escollir: ARTISTES ¡ATRÉVETE! CUIDA’T! EXPERIMENTA RÀDIO CIM QUÈ FEM?

Cicle Mitjà a la Masia d’en Cabanyes

Els divendres 27 de setembre vam celebrar l’inici de curs amb una sortida tot el cicle junts. Vam anar caminant fins la Masia d’en Cabanyes i vam passar el dia jugant a fer cabanes, apilant pals… Ens ho vam passar genial! Aquí podreu llegir un text,fet al Taller d’Escriptura, d’un alumne de 3r Dent de ...

Colònies Cicle Inicial a Can Rigol

Ja s’està acabant el curs i els alumnes de cicle inicial hem anat de colònies a Can Rigol a Begues. Ens ho hem passat genial! Aquí podeu veure un tastet de fotos:

Activitat d’Educació Física 2n Primària-4t ESO

Ja estem a un mes d’acabar el curs i comencem a fer activitats xulíssimes com les d’avui. Els alumnes de 4t d’ESO ens han fet una activitat als alumnes de 2n de primària. Hem estat fent jocs a la plaça 1 d’Octubre i ens ho hem passat genial!

Jocs Florals 2019

Aquí podeu veure els noms i els treballs guanyadors dels Jocs Florals d’aquest any. 1r Romaní  – Biel Bertacco Colomé 2n Lligabosc – Anna Broncano Pujol SIEI – Sergi Dorador Losa 3r Dent de Lleó –  Nahira Miret Álvarez 4t Ginesta – Pol Sanabra Caba 5è Calabruixa – Maria Bardera Mestres 6è Alzina – Júlia ...

Ballada de sardanes a 4t

Durant 4 setmanes els nens i nenes de 4t Margalló i 4t Ginesta hem fet un taller durant les classes de música per aprendre a ballar sardanes, on han vingut voluntaris de la colla sardanista de Vilanova a ensenyar-nos aquest ball tradicional de Catalunya. Ells han explicat que acostuma a ser una dansa que la ...

Ofrena floral Mare de Déu de Montserrat

Tanquem la Setmana Cultural amb l’ofrena floral i la cantada del Virolai a la Mare de Déu de Montserrat, patrona de Catalunya i de l’Escola El Cim.

Setmana Cultural a P5 i Cicle Inicial

Aquesta Setmana Cultural hem fet moltíssimes activitats relacionades amb la lectura, els jocs, els museus… i moltes compartint estones amb els companys del cicle i els alumnes de P5. Aquí podreu veure l’activitat de lectura de contes entre el Cicle Inicial i P5, ens vam llegir contes els uns als altres. I també podreu veure ...

Els alumnes de 2n visitem el Museu Romàntic Can Papiol

Els alumnes de 2n hem visitat el Museu Romàntic Can Papiol dins de les activitats de la Setmana Cultural. Ens han explicat com vivien en aquella època (segle XIX) i hem trobat anomalies d’objectes moderns que no tenien abans.

Activitats pel Museu del Ferrocarril

El dimarts passat, dia 2 d’abril, van venir a l’escola  unes alumnes de la UPC de Vilanova i la Geltrú que estan participant amb l’European Project Semester. Actualment estan fent les pràctiques al Museu del Ferrocarril i estan dissenyant unes activitats per poder fer amb els nens i nenes que van a fer les visites ...

Escacs a 4t

Els alumnes de 4t Ginesta i 4t Margalló hem fet un curs d’escacs de dues setmanes. L’Enric és qui s’ha encarregat d’ensenyar-nos moltes coses. Cada dia n’explicava una de nova i, quan ja la teníem més o menys apresa, fèiem partides amb els companys. Ja en sabem molt, perquè l’Enric ensenya molt bé i en ...

Activitat 4t Margalló i Grau Superior d’Integració

Fa uns dies van venir a 4t Margalló tres joves que estan estudiant el Grau Superior d’Integració. Vam fer unes activitats del seu projecte. Primer ens van posar una presentació amb fotografies d’emocions que havíem d’endevinar. Després vam fer el mateix amb un vídeo de personatges Disney. La segona activitat ens va servir per treballar ...

Cicle Inicial a Olivella

Els alumnes de Cicle Inicial hem acabat el trimestre anant d’excursió a Olivella i caminant fins la Cova de Can Muntaner. Ens ho hem passat genial!

Visita a la xocolateria Simón Coll

Els alumnes de 1r i 2n hem visitat la xocolateria Simón Coll de Sant Sadurní d’Anoia. Ens ha agradat moltíssim i hem après la cadena de producció de com es fa la xocolata. A més a més hem tastat moooolta xocolata!

Llegir més

En Carnestoltes ens vol amb pentinats divertits!

Comencem la setmana seguint les ordres d’en Rei Carnestoltes…avui pentinats divertits!

Educació viària a 2n

Ens ha visitat la Policial Local a 2n Lligabosc i 2n Atzavara. Ens han explicat com hem de creuar un carrer, com hem d’interpretar els semàfors, com hem d’anar el patinet… I a més tenim una missió secreta: fer de policies dels pares i vigilar que es posin el cinturó, no parlin pel mòbil mentre ...

Llegir més

Ens preparem pel CARNAVAL!!!

Els alumnes de 2n LLigabosc i 2n. Atzavara aquests darrers dies a l’hora de plàstica hem preparat la decoració del vestíbul de l’escola en motiu del Carnaval. Aquí podreu veure com ho hem treballat! Esperem que us agradi!

Taller d’handbol

L’última setmana de gener els alumnes de  de 6è Garrofer i 5è Bruc d’hivern van estar realitzant un taller d’handbol a l’hora d’Educació Física. Aquí els podeu veure:

Llegir més

Setmana de la Solidaritat: cursa solidària

El diumenge 27 de gener es va celebrar la cursa solidària per recollir fons per l’escola que les Missioneres de la Immaculada Concepció tenen a Sampaka  (Guinea Equatorial). Hi van participar uns 90 corredors de totes les categories i es van aconseguir 321€.

Ens visita La Lluneta a Cicle Inicial

Aquesta última setmana de gener ens ha visitat La Lluneta, la filla de la Lluna Plena, a totes les classes de 1r i 2n. Sempre ens explica uns contes molt divertits i aquesta vegada parlaven de superherois i superheroïnes. Mireu que bé que ens ho hem passat:

Teatre en anglès 1r i 2n: ENOURMOUS TUNIP

Aquest final de gener és mooolt teatral!!! Els alumnes de primer i segon hem escoltat una història en anglès sobre un nap enorme! Ens ha agradat moltíssim, l’obra, i hem pogut participar-hi cantant. Aquí podeu veure com ens ho hem passat:

Taller d’Escriptura 5è Calabruixa

Aquí podreu llegir un article que han escrit els alumnes de 5è Calabruixa a l’hora del Taller d’Escriptura:   EL CIM CELEBRA EL NADAL ELS NENS I NENES DE L’ESCOLA EL CIM VAN CANTAR CANÇONS PEL CENTRE DE VILANOVA I LA GELTRÚ Redacció: 5è Calabruixa 23 de gener del 2019   El divendres 21 de ...

Contes de l’associació LGTBI+

Una tarda d’aquest gener vam tenir una vetllada de contes oferta per l’associació de famílies lesbianes i gais, famílies LGTBI+ (lesbianes, gais, transexuals, bisexuals i intersexuals). Amb l’expliciació de tres contes teatralitzats van sensibilitzar Els alumnes dels diferents tipus de famílies que es poden formar, i que cada família és diferent, però l’amor és el ...

Directament de Roma, ens visita Valerio Chiola, autor de la sèrie “Passats de Rosca”

Els nens i nenes de 5è vam  tenir la gran sort de rebre la visita de l’italià Valerio Chiola, il·lustrador i coautor del llibre “Passats de Rosca” que estem començant a llegir. En Valerio, ajudat per la Rebeca, la seva intèrpret, i acompanyat per la Cesca Mestres, editora (El Cep i la Nansa),  ens va ...

Religió a 5è

Els nens i nenes de 5è han treballat la Creació a les classes de religió. Aprofitant les fulles de diferents colors i textures, han elaborat un collage amb temes ben diversos i creatius.

Fanalets a 3r

Els alumnes de 3r de primària hem estat preparant els fanalets per anar a rebre els Reis d’Orient. Ho hem fet amb materials reciclats, i segur que els Reis estaran molt contents que tinguem cura del planeta.

El CALENDARI D’ADVENT a Cicle Inicial

Els alumnes de Cicle Inicial, 1r i 2n, aquest any hem fet un calendari d’Advent on cada alumne ha escrit dins d’un sobre un desig de Nadal per a tota la classe. Així que cada matí quan arribem a l’escola obrim un desig. Esperem que es compleixin tots!

REALITZEM, A PRIMÀRIA, ACTIVITATS PER CELEBRAR LA SETMANA DEL MEDI AMBIENT, DEL 5 AL 9 DE NOVEMBRE

Els nens i nenes de 5è Bruc d`hivern han redactat aquesta notícia sobre la setmana del medi ambient, en hores de taller d’escriptura.    Ho han fet seguint models de notícies: titular, subtitulars, imatge, peu d’imatge….   Aquí teniu el resultat:   REALITZEM, A PRIMÀRIA, ACTIVITATS PER CELEBRAR LA SETMANA DEL MEDI AMBIENT, DEL 5 ...

Setmana del medi ambient 2018

Com a escola tenim un gran compromís amb el medi ambient, i els alumnes del migdia Agenda 21 posen tot el seu esforç per fer-lo possible. Durant la setmana del medi ambient 18-19, els alumnes van participar en diverses activitats d’estudi, compromís i divulgació, prenent com a base el projecte d’escola: El malbaratament alimentari.  Com ...

Visita de la Ratoliva

Aquest matí de dimecres ens ha visitat la Ratoliva a Infantil i Primària! Ens encanta que vingui a la classe a veure’ns, mireu quines cares posem:

Exposició de Mans Unides sobre el malbaratament alimentari

Aprofitant que hem dedicat la Setmana del Medi Ambient de l’escola al malbaratament alimentari, tenim a la Sala d’Actes de la plaça dels Cotxes aquesta exposició que ens ha proporcionat Mans Unides, una ONG amb seu a Vilanova i la Geltrú que es dedica des de fa més de 50 anys a eradicar la pobresa ...

La Tardor a l’Alfàbrega

Els alumnes d’Alfàbrega hem representat la cançó de “La Tardor” del grup El Pot Petit per celebrar la castanyada i com a part del projecte de La Tardor. Aquí podeu veure el vídeo:

CI taller del Jocs d’Arreu del Món

Aquest matí de dijous els alumnes de Cicle Inicial hem anat al Camp de Futbol de Vilanova a realitzar un taller de Jocs d’Arreu del Món. Tot i la pluja ens ho hem passat genial!!!

Setmana del Medi Ambient, alumnes de 3r

Els nois i les noies de 3r de primària hem aprofitat la setmana del medi ambient per treballar amb materials reciclats. Amb ampolles de plàstic de les que normalment llencem hem fet uns personatges donant-los forma amb pasta de paper de diari, i finalment els hem pintat. Ens ho hem passat bé i hem fet ...

Taller Castanyada a 3r

Tallers: Castanyada 2018.

Cosmocaixa a 3r

Els alumnes de 3r visitem el Cosmocaixa i realitzem les activitats: El bosc inundat i el Toca-toca.

La Castanyada a Cicle Inicial

El passat dimecres dia 31 d’octubre els alumnes de 1r i 2n haviem d’anar d’excursió a Olivella a visitar la cova de Can Muntaner…però va ploure i vam anul·lar l’excursió.  Com que no vam poder preparar cap taller de cuina vam improvitzar unes portes obertes del cicle amb diferents activitats: disco, dibuix i creacions lliures, ...

Xerrada sobre bullying a l’Escola

Durant el mes d’octubre, l’expert en assetjament i ciberassetjament, Rafael Pino (inspector cap de la policia local de Sitges) ens va parlar d’aquests per donar-nos una visió general de la importància que té aquest tema. Van ser set interessants xerrades dirigides a alumnes de 5è i 6è de Primària, de tota l’ESO, a famílies i ...

Les mans ben netes a 4t.

L’Agència Catalana de Seguretat Alimentària ha iniciat un progecte didàctic sobre una correcte higiene de mans per tal de prevenir malalties infeccioses. Ho fan com a prova pilot a tres escoles catalanes, una de les quals som nosaltres, amb la idea d’ampliar-ho a altres centres si el projecte es valora positivament. Ho estem treballant a ...

Comencen els AMBIENTS a Cicle Inicial!

Aquesta setmana els alumnes de Cicle Inicial hem començat els Ambients!

Masia Cabanyes 3r

Els alumnes de 3r gaudint d’un dia a la Masia Cabanyes per celebrar un nou curs.

Excursió a l’Ortoll de 5è i 6è per Sant Vicenç

Els alumnes de 5è i 6è hem aprofitat la sortida d’inici de curs per fer un treball de camp que consistia en recollir mostres de plantes mediterrànies per a fer un herbari. Hem anat a l’Ortoll i desprès hem dinat i jugat al Parc de Ribes Roges.

Cicle Inicial celebra Sant Vicenç

Aquest passat divendres els alumnes de Cicle Inicial vam celebrar Sant Vicenç anant durant tot el matí al Parc de la Torre d’Enveja a jugar. Un bon matí de convivència:     Per la tarda vam obrir les portes de les quatre classes i podien circular lliurement i anar fent les activitats que proposavem:

Cicle Mitjà celebra Sant Vicenç

Els de 3r i 4t de primària vam anar als jardins de la Masia d’en Cabanyes a celebrar l’inici de curs i la festivitat de Sant Vicenç de Paül. Hi vam passar tot el dia i ens ho vam passar d’allò més bé fent cabanes i descobrint tots els racons.

#AQUIPROUBULLYING, EN MARXA!

L’escola, i amb ella volem dir, tota la comunitat educativa, famílies, personal no docent i docent, comença aquest curs 2018-2019 un nou projecte: #aquiproubullying. Com a centre, estem sensibilitzats en l’assetjament entre iguals. Per això, colze amb colze, tots plegats hem engegat un nou projecte que té com a finalitat principal prevenir  casos de bullying ...

E.Infantil i E.Primària

secretariaeso@elcimvilanova.cat

Accés intranet

Us de les cookies

Aquest lloc utilitza cookies per oferir-vos millor experiència d'us. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l'acceptació de les nombrades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, seguiu l'enllaç per a més informació.plugin cookies