Primària

Blog d'Educació Primària

Els alumnes de 6è visiten CAN PAPIOL

El passat 25 d’abril, els alumnes de 6è vam anar al Museu Romàntic Can Papiol. La visita consistia en fer unes proves que, suposadament, l’amo de la casa ens havia deixat per escrit en unes cartes amagades per la casa. El joc consistia en  trobar un tresor. Estava  amagat a la casa, per protegir-los dels...

“IF YOU’RE HAPPY” 2nd grade Atzavara and Lligabosc

The boys and girls of 2nd. Atzavara and Lligabosc do a lot of things during our English Project class. We like all the activities and we learn a lot of songs. We like singing and miming the songs. We are very happy! You can see our videos here:

A VISIT TO THE DOCTOR   6th grade Alzina and Garrofer

This year one of our English Project themes was “Health”. We learned the vocabulary of the body parts and organs. We also practised talking about different health problems and the possible remedies. To conclude the theme we grouped ourselves into pairs to create doctor/patient dialogues. We learned a lot!  Watch these videos to see some...

Colònies de cicle mitjà a Vilanova de Sau

Els alumnes de cicle mitjà han anat de colònies a Can Mateu-Els Porxos (Vilanova de Sau).  Alumnes de 4t de primària              Alumnes de 3r de primària   En aquest vídeo podeu veure com s’ho han passat de bé i les activitats que han realitzat.

Fem escacs!

Els nens i nenes de 4t Margalló i Ginesta, aquest final de trimestre, hem fet un curs d’escacs. Cada tarda, durant dues setmanes, ha vingut l’Anna a explicar-nos com jugar. Ens ha ajudat molt i així hem millorat cada dia.   Opinions d’alguns nens i nenes: – He pogut jugar amb diferents persones i m’ho...

Llegir més

Treball cooperatiu sobre les dents

1r. Romaní hem investigat sobre les dents: per què se’ns cauen, els seus noms, funcions i parts, per què són importants, com les hem de rentar. Ho hem fet per equip en treball cooperatiu

Visita als avis de la residència de la casa d’Empara

Els nens i nenes de 6è de la nostra escola, han preparat unes entrevistes per fer-les als avis de la Casa d’Empara. Per la Setmana de la Solidaritat ho van fer a les monges i als avis del Centre de dia. Va ser una molt bona experiència per part de tots i per això ara...

La Quaresma a l’escola

Aquest any, hem pensat sortir del format de la Vella Quaresma i seguir amb l’entorn del mar. Per això, al mural del vestíbul, hem fet un vaixell amb els logos de les classes. Cada setmana hem anat afegint un element relacionat amb el mar: Far, canya, àncora, salvavides, brúixola, nansa i espigó.  Aquests elements  també...

Muntatges de “shadow plays” a Cicle Superior

Durant aquest 2n trimestre, les classes de Cicle Superior a l’assignatura de plàstica, han estat creant per grups “shadow plays” (muntatges d’ombres xineses). La majoria de grups van escollir fer de temàtica festes de Vilanova i la Geltrú, en concret, els tres tombs i carnaval. Us deixem uns vídeos recopilatoris de les seves creacions. No...

Dibuixos GEGANTS amb retalls de roba i cordes a CS

Els i les alumnes de Cicle Superior, durant l’assignatura de plàstica i aprofitant que estaven treballant la cultura asteca, van crear al pati i en grups, uns símbols gegants utilitzant retalls de roba i cordes. Els resultats van ser realment creatius i sorprenents. A més a més de ser una activitat que va esdevenir diferent...

Celebrem el carnaval a l’escola

El passat divendres 24 de febrer vam celebrar el carnaval a l’escola. Aquest any volíem celebrar els 25 anys dels jocs olímpics de Barcelona i cada una dels cursos va escollir alguna cosa relacionada amb els olimpíades de Barcelona’92. Tot i que va ploure i vam haver de modificar una mica el programa d’actes, els...

L’escola El Cim #volemacollir

El passat dimarts 14 de febrer, emmarcats dins de la campanya de “Casa Nostra és Casa Vostra”,  tots els alumnes i personal de l’escola  ens vam unir a l’acció de sensibilització que es va dur a terme a moltes de les escoles de Catalunya, en la que vam seguir reivindicant que #volemacollir. En els dos...

Plàstica a Cicle Inicial: monogràfic de Kandinsky

Durant tot el primer trimestre els alumnes de les quatre classe de Cicle Inicial: 1r Farigola, 1r Romaní, 2n Atzavara i 2n Lligabosc hem treballat a les hores de plàstic el Kandinsky. Hem conegut la seva vida i les seves obres més importants i ens hem inspirat amb ell per a fer moltes creacions. En...

Cloenda Setmana Solidaritat

Com a cloenda de la setmana de la Solidaritat, els nens i nenes de 6è Alzina i 6è Garrofer, han entrevistat a les monges, la directora i al Centre de dia de la Casa d’Empara.   Aquí en teniu algunes imatges:

Ània la veternària

El passat dimecres dia 25 de gener ens va visitar l’Ània la veterinària a totes les classes de Cicle Inicial. Ens ha regalat 3 llibres que parlen de com es senten les persones o animals quan som diferents. Visca la diversitat!

Setmana de la Solidaritat

Aquesta setmana pasada tota l’escola hem celebrat la Setmana de la Solidaritat. Hem treballat el tema dels Refugiats i de les Escoles MIC al Congo. El divendres per la tarda vam celebrar el berenar solidari i vam fer l’acte de recollida de diners i lectura de refelexions.

The Princess and the Frog

Aquest matí els alumnes de 1r i 2n de l’escola hem vist a la Sala l’obra de teatre en anglès: THE PRINCESS AND THE FROG. Ens ha agradat molt i a més a més hem ballat moltíssim!

Mannequin challenge a 5è Bruc d’hivern i 5è Calabruixa

El darrer dia del primer trimestre, després de donar-nos els regals manufacturats per nosaltres, de l’amic invisible, vam improvisar un Mannequin challenge. Esperem que us agradi, nosaltres vam gaudir molt fent-lo!

L’escola participa amb la Marató

Els nens i les nenes de 5è i 6è, un any més han participat a la Marató de TV3 amb la venda de pastissos, coques, galetes… Volem donar les gràcies a totes les famílies que hi heu col·laborat cuinant, i a totes aquelles persones que van comprar i van fer possible que en tan sols...

Parc Arqueològic de Gavà-5è-

El dia 23 d’octubre vam anar al Parc Arqueològic de Gavà. Va ser una visita molt interessant on ens van ensenyar com vivien els nostres avantpassats del neolític.  Vam poder fer un taller per veure quines eines feien servir i com s’alimentaven. Després vam visitar  la  rèplica d’una mina de variscita, un mineral que utilitzaven...

Sortida Sant Vicenç 5è

El passat 30 de setembre vam  fer la  sortida d’inici de curs (Sant Vicenç de Paul). Vam anar a Mas de l’Artís a  veure com estaven les plantes que vam plantar el curs anterior a la zona que es va cremar fa uns anys. Vam aprofitar la sortida per portar aigua, amb la col·laboració del...

Llegir més

L’escola i la mitja marató

L’escola participa en l’animació als esportistes que corren l’11 de novembre la mitja marató de Vilanova. Per aquest motiu, hem rebut la visita de dos esportistes d’elit, el Joan Font (ciclista) i el Sergi Montes (corredor de muntanya) que han explicat als alumnes de  6è la seva experiència i la importància de l’esforç, la solidaritat...

Santa Cecília 2016

Com cada any, l’escola el Cim ha celebrat Sta. Cecília a “lo gran” . Per una banda, el mateix dia 22 al matí, els alumnes de 3r han fet una visita al Conservatori de Música de Vilanova i la Geltrú per conèixer i escoltar diferents agrupacions musicals de l’escola. Per la tarda, els alumnes que...

Taller de ràdio

A Cicle Mitjà estem fent un taller de ràdio on treballem l’expressió oral, a més de la recerca d’informació, sintetitzar-la i saber què ha de dir cadascun del grup quan es fa la gravació. És un taller que fomenta el treball cooperatiu. Aquí us deixem dos enllaços de podcasts perquè ens escolteu: – Entrevista Anna Poch:...

Marcel Bioterra

Ahir ens va visitar el Marcel Bioterra en motiu de la Setmana del Medi Ambient. Ens va recordar el lema del MALBARATAMENT ALIMENTARI, del reciclatge i del projecte del Claki. Ens encanta que vingui!

Visita de la Ratoliva

Ahir dijous 17 de novembres ens va visitar la Ratoliva als infants d’Infantil i de Cicle Inicial.  Quina sorpresa! Aquí teniu algunes imatges de la visita a 1r Romaní:

Tots podem ser Sants i Santes

Durant aquestes dues setmanes a les classes de religió hem treballat la celebració de Tots Sants. Hem parlat de què tots tenim coses bones com els sants i tots en podem veure en els altres. Hem fet una murals a les classes amb fotos de tots els companys:

Bee-Bots a 2n Atzavara

Avui els nens i les nenes de 2n. Atzavara hem fet un taller de robòtica on hem après a programar un robot abella i un mini robot que seguia els nostres camins i encertava colors. Ens ha agradat moltíssim!

Nou comptatge al Mas de l’Artís

Coincidint amb la celebració de Sant Vicenç de Paül, els nens i nenes de cicle superior hem anat al Mas de l’Artís. Aquesta sortida tenia l’objectiu de fer, per segona vegada, el seguiment de la Plantada d’arbustos. El febrer del curs 2015-16 les famílies i mestres de l’Escola vam fer un acte de reforestació a...

Excursió CI per Sant Vicenç

Els alumnes de Cicle Inicial aquest matí hem celebrat Sant Vicenç fent una passejada pel Passeig Marítim de Vilanova. Ens hem fet una foto de curs i després hem esmorzat i jugat tot el matí! Aquesta tarda visitem la capella i fem jocs a l’aula!

5è a Cantània

El passat dimecres 1 de juny els alumnes de 5è, finalment, vam anar a cantar a la Cantània a l’Auditori de Barcelona.  Els alumnes ens ho vam passar molt bé i els familiars que van venir de públic es van emocionar i els hi va agradar molt. Va ser una experiència única i inoblidable! Aquí...

Concerts d’harmònica a 2n

Els alumnes de 2n Atzavara i 2n Lligabosc han fet en dos dies un petit concert d’harmònica a la classe on han tocat algunes de les cançons que han après durant tot el curs. Els pares i tot el públic ha gaudit molt del concert!

A restaurant in class! 6è primària

La notícia que llegireu a continuació l’han redactat els alumnes de 6è a la classe d’English Project i us expliquen el projecte del Restaurant que hem estat fent durant el segon i tercer trimestre. També podreu veure les fotos i un vídeo d’un dels grups. Esperem que us agradi! Hello! We are the 6th grade...

Maria Canals porta cua a Vilanova

Aquest passat divendres dia 27 de maig per la tarda els alumnes de 1r Farigola i 1r Romaní vam anar a la plaça de les Cols a veure un piano de cua. Ens van explicar com funciona, els pedals, les tecles…i fins hi tot vam poder tocar-lo! Després vam cantar cançons populars. Si voleu tenir...

Participació 11è Congrés de la Ciència

La classe de 2n. Lligabosc hem presentat a l’11è Congrés de la Ciència, que es va celebrar el passat 25 de maig a la sala d’actes de la UPC, la ponència: PLOMES CONTAMINADES. Podeu trobar més informació a la web del congrés: http://www.congrescienciagarraf.info/ Per veure la ponència a Canal Blau cliqueu AQUÍ A més a...

At the Restaurant: 5è Calabruixa, 5è Bruc d’Hivern

In English Project class we were doing the project of the Restaurant. Before the restaurant we did different activities related to food. Food poems: We learned many words to describe the taste and texture of different types of food. Tasting: We ate some food and drinks with a scarf on our eyes and we had...

Els alumnes de 5è anem a Cantània!

El proper dimecres 1 de juny els alumnes de 5è anirem a l’Auditori de Barcelona per participar a la cantata de Cantània que aquest any té el títol de“BABAUA. LES DESVENTURES DE MIMÍ.” La Cantània l’organitza l’Auditori i està adreçada als alumnes de cicle mitjà i superior de les escoles de Catalunya. L’any passat l’escola...

Colònies Cicle Superior

Aquí podeu veure en un parell de vídeos el resum els dos primers dies de colònies de Cicle Superior que estan gaudint d’activitats al Delta de l’Ebre. 1r dia de colònies 2n dia de colònies

Mercat d’Emprenedoria

Aquest curs, els alumnes de Cicle Superior de l’escola hem participat en el projecte de Joves Emprenedors de la nostra ciutat. Per a preparar-nos els alumnes de 6è, que ha hi havia participat l’any passat, van venir a les aules de 5è a fer un taller per tal que veiéssim la importància del treball en...

II Concurs Tísner de creació de Jocs de Català

El passat diumenge 8 de maig van celebrar l’entrega de premis del II Concurs Tísner de Jocs de Català. Des de la nostra escola  havíem presentat 4 jocs, un per cada classe de Cicle Superior.  Ens havíem quedat molt bé i estàvem orgullosos del resultat però la competència era molt forta. Allà ens vam trobar...

Celebració Mare de Déu de Montserrat

Alumnes, personal del centre i famílies de l’escola vam poder compartir com cada any la celebració de l’eucaristia el dia de la Mare de Déu de Montserrat patrona de la nostra escola. Aquest any hem donat gràcies pels 20 anys de la nostra escola i pels 10 anys de les USEE.  Va ser una celebració molt...

Celebració dels Jocs Florals 2016

El 27 d’abril, Mare de Déu de Montserrat patrona de l’escola, vam celebrar el lliurament de premis dels Jocs Florals d’aquest any. Aquí teniu un recull d’imatges amb els finalistes i guanyadors d’aquest curs. Moltes gràcies a tots i totes per participar. Guanyadors de primària Si voleu veure més fotos del lliurament de premis de...

Compartim lectures

Els alumnes de 5è i 6è hem compartit una activitat que consistia en preparar, de manera voluntària i per grups, una lectura per a llegir als altres companys i després comentar-les entre tots i totes. Ens ha agradat mooooolt!

Llegir més

Els nens i nenes de primària hem anat al Barça Kids

Durant el mes d’abril els alumnes de primària de l’escola hem anat al cap de futbol de Vilanova a gaudir d’unes activitats i tallers sobre el valor del Treball en Equip. Ens ha agradat moltíssim participar en aquesta activitat i a més ens han regalat una samarreta i un carnet molt xulos!

Cicle inicial de colònies a La Marinada

El dilluns i el dimarts de la setmana passada els quatre cursos de Cicle Inicial hem marxat de colònies a la casa La Marinada de Cambrils. per uns dies ens hem convertit en pirates i hem aconseguit mapes i tresors, també hem anat en vaixell. Tota una aventura!

Llegir més

Aprenem a jugar a escacs

Els nens i nenes de quart hem estat dues setmanes aprenent a jugar bé als escacs. Ens ha agradat molt i hem pogut fer “escac i mat” unes quantes vegades. Escacs

Parc Arqueològic de Gavà

El passat 26 de febrer, els alumnes de 5è vam anar a visitar el Parc Arqueològic de Gavà. Vam fer una visita guiada al museu. Allà vam veure restes de l’època, cranis, eines, joies, ceràmica… Tot això ens permetia imaginar-nos com deurien viure en l’època del Neolític, fa uns  2 milions d’anys. Entre d’altres coses,...

Escacs a l’escola

Tornant de les vacances de Nadal, els alumnes de 5è vam fer un curs de segon nivell d’Escacs a l’escola.  Durant dues setmanes, l’Ivan, el monitor va estar venint a la classe una hora cada dia. Vam aprendre noves estratègies per jugar millor i vam descobrir a Bobby Fisher, un dels millors jugadors del món....

L’Ània la veterinària visita l’escola

L’Ània ens va visitar la setmana passada a Educació Infantil i a Cicle Inicial. Ens va regalar diferents llibres i ens va deixar acariciar els animals de la seva bata!!!

Llegir més

Marcel Bioterra a la setmana del medi ambient

El Marcel Bioterra torna a visitar els nens del CIM durant la Setmana del Medi Ambient. Aquest any els ha explicat un conte molt bonic i així els ha presentat el nou tema de l’Agenda 21: el malbaratament alimentari i el consum responsable.

E.Infantil i E.Primària

Accés intranet

UA-74820033-1

Us de les cookies

Aquest lloc utilitza cookies per oferir-vos millor experiència d'us. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l'acceptació de les nombrades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, seguiu l'enllaç per a més informació.plugin cookies