Primària

Blog d'Educació Primària

CI de Colònies a la Marinada

Hola grumets! Els alumnes de 1r i 2n acabem de tornar de passar dos dies de colònies a Cambrils a la Casa la Marinada. Ens ho hem passat genial! Dilluns va fer una mica de fresqueta i pluja però vam poder aconseguir fer la gimcana del pirata Potacreck i trobar el tresor. Ahir va fer...

“LET’S GO SHOPPING” 2n. Atzavara i Lligabosc

Durant el segon trimestre, a l’hora d’English Project, els nens I nenes de segon vam fer el projecte “Let’s go shopping”. Vam aprendre el vocabulari del que podíem trobar a diferents botigues. Vam treballar en grup, cada grup preparava el material d’una botiga. Vam practicar la conversa i vam acabar convertint la classe en diferents...

Visitem la Biblioteca Joan Oliva -1r Romaní-

Ahir dijous 5 d’abril els nens i les nenes de 1r Romaní vam anar a la Biblioteca Joan Oliva. Allà ens van explicar les normes per estar bé dins d’una biblioteca i després vam llegir els llibres recomanats per la Ratoliva i vam esbrinar els seus enigmes. Aquí ens podeu veure en acció:

El rotlletó

Els alumnes de 6è hem estat treballant a la clase de música la dansa tradicional “El rotlletó” i aquí podeu veure algunes imatges i vídeos. Esperem que us agradi!

Escacs a 4t

Els cursos de 4t Ginesta i 4t Margalló  estem aprenent a jugar a escacs. Estem encantats!

CI al Zoo de Barcelona

Ahir dijous els alumnes de CI vam anar d’excursió al Zoo de Barcelona! Vam fer una visita per tot el recinte i una activitat on vam aprendre molt!

CANÇÓ FUNGA ALAFIA A 4T

Hola! Els nens i nenes de 4t Margalló i 4t Ginesta hem estat treballant durant aquest segon trimestre la cançó africana “Funga alafia”. L’hem cantada, ballada i tocada amb els instruments, com veureu a continuació. Ens ho hem passat molt bé! Esperem que us agradi molt!     Coreografia Funga alafia 4t Margalló   Funga alafia...

Tarda de la ciència a 5è

Els nens i nenes de 5è hem començat a fer la “Tarda de la ciència”. Durant  set setmanes, els divendres a la tarda, amb la col·laboració de mares i pares de les dues classes, farem experiments de biologia, geologia, física i química. La primera tarda ha estat tot un èxit.

Policia a l’escola -4t Margalló i 4t Ginesta-

El dilluns 26 de febrer va vindre la Guàrdia Urbana a l’escola i ens van explicar moltes coses necessàries per a la circulació viària. Com sempre posar-se el cinturó de seguretat, no creuar en vermell i ens van explicar que aquí a Vilanova 54 atropellaments per no fer cas als semàfors.  Escrit realitzat pels alumnes:...

Ambients d’aprenentatge a Educació Infantil i Cicle Inicial

Ambients infantil- Escola El Cim from webcim   Ambients cicle inicial- Escola El Cim from webcim

Treballem experimentant. 6è Alzina

A la classe de 6è Alzina hem estat treballant LA TERRA, els agents geològics externs i interns, la matèria,  els ecosistemes… L’Andrea, des de l’aula Alfàbrega també ha anat treballant aquest contingut i ha volgut fer la seva aportació al gran grup. Ha vingut a mostrar-nos el seu volcà. Ens ha explicat les seves parts...

Taller de robòtica – 6è primària

El passat dimecres 13 de febrer els nens i nenes de 6è de l’escola el CIM vam fer un taller de robòtica i ens explicar de què aniria la seva activitat. Havíem de fer una catapulta amb peses de Lego i que podíem moure-la a traves d’una “tablet” que ens van deixar. Havíem de programar...

CLASSES DE IOGA A TREVA – 6è de primària

Text dels alumnes de 6è alzina:  Nil Prat  i Jaume Figuerola El passat 12 de gener a la classe de TREVA, la mestra ens va explicar que faríem ioga, un exercici complert on treballem la postura, la respiració, la relaxació… Vam baixar a la sala de psicomotricitat de l’escola, cadascú va portar un coixí per...

Els Druides de 5è

Els nens i nenes de 5è ens hem disfressat  de druides i druïdesses que viurien a prop del monument de Stonehenge. Ens ho hem passat d’allò més ben construint amb caixes de cartró aquest espectacular cromlec.​

Taller Handbol

Hem fet un taller d’handbol a 3r, 4t, 5è i 6è. Tres sessions per grup classe organitzat pel CHVNG.   1.- Conèixer, comprendre i respectar les regles bàsiques de l’handbol.  2.-  Descobrir les tècniques que ens permetin desenvolupar el joc: desplaçar-se, passes, recepció i llançament.  3.- Experimentar les situacions de contacte pròpies de l’handbol 4.-...

Llegir més

Visita al jaciment arqueològic de Darró

El passat divendres dia 2 de febrer  vam anar a visitar el jaciment arqueològic de Darró. L’arqueòleg encarregat de les excavacions ens va explicar com eren els poblats en l’edat dels metalls. Vam aprendre que el carrer que passa per sota la via del tren que va al Llebeig, en aquella època era un riu...

Celebració del Carnaval a l’escola

El passat divendres vam celebrar el carnaval a l’escola. Aquest any amb motiu de l’Any Europeu del patrimoni Cultural de la UNESCO, tots els alumnes de l’escola es van disfressar recordant alguns d’aquests patrimonis. Vam engalanar les façanes dels dos edificis. A la ESO vam recrear un dels quadres de Monet, utilitzant diferents materials com...

Llegir més

Teatre en anglès a infantil i primària

Els dies 18 i 19 de gener vam tenir visita teatral a l’escola.  Tots els cursos, de P3 a 6è, vam gaudir d’un espectacle en anglès en el que vam poder participar, cantar en anglès i ballar. Va ser una activitat força entretinguda! Aquí teniu una mostra de les activitats divertides que vam fer durant...

Fem Mates al pati!

El passat dimarts 23 de gener vam baixar al pati a fer matemàtiques.  Arrel de l’exposició que un grup de classe havia fet a l’hora de medi vam començar a treballar el volum. Al pati ens en vam adonar de que el volum es pot mesurar en diferents unitats de capacitat i vam comprovar la...

Parc Arqueològic de Gavà 5è

El passat 31 de gener els nens i nenes de 5è vam anar  a visitar el Parc Arqueològic de Gavà. El primer que vam fer a les mines va ser una activitat per saber més coses de les persones del neolític. Vam poder tenir a les nostres mans rèpliques de cranis, mandíbules i eines d’aquella...

MANNEQUIN CHALLENGE de NADAL, 6è primària

El passat divendres 22 de desembre, darrer dia del primer trimestre vam fer l’amic invisible. Les dues classes de 6è ens vam trobar a l’aula gran per fer-nos un intercanvi de presents fets per nosaltres mateixos. Aquesta vegada vam optar per amagar els regals, amb el nom del destinatari posat, en algun lloc de la...

Poems a 2n Atzavara i 3r Olivera

Els alumnes de 2n Atzavara i 3r Olivera han treballat aquest poemes en anglès.    També podeu veure-ho en vídeo en els següents enllaços: https://youtu.be/jOOyViqvGkc https://youtu.be/MW1fo386KAk   DECEMBER In December we’re happy Whatever the weather For Christmas helps people Be happy together. ******** A carpet of snow Covers the ground, The sweet sound of carols...

Vídeo felicitació de Nadal dels alumnes de l’escola

Tots els alumnes de l’escola han participat en el vídeo que hem realitzat per a felicitar el Nadal.  Aquí el teniu. Us desitgem un Bon Nadal i un molt bon any 2018

Fira de Nadal 2017

Aquest any hem celebrat el Nadal  a l’escola fent una gran fira amb productes nadalencs que els propis alumnes de l’escola havien fabricat. Tots els alumnes, de P3 a 6è de primària han treballar de forma col·laborativa entre cursos i  han creat diferents decoracions per a guarnir les nostres llars aquest Nadal. Ha estat una...

Nadala de la classe d’Alfàbrega-Nadal 2017

Els alumnes de l’aula de la USEE- Alfàbrega d’infantil i primària de l’escola El Cim ha realitzat una nadala per a felicitar aquest Nadal 2017

Taller de ràdio

Aquí us deixem un enllaç on podreu escoltar una activitat del taller de ràdio que  fomenta el treball en grup i l’actitud cooperativa. Amb aquesta activitat els alumnes poden superar la seva timidesa i les seves dificultats d’expressió.    Aquí ho podeu escoltar: https://www.spreaker.com:443/episode/13616225

Ens visita En LLuneta a Infantil i Cicle Inicial

Aquesta setmana ens ha visitat En LLuneta a Infantil i Cicle Inicial. Ha presentat uns contes que ens deixarà per la biblioteca d’aula i hem jugat i ballat amb ella.

Llegir més

Obrim portes: la biblioteca de l’escola ja està en marxa!

A partir d’aquesta setmana els alumnes de l’escola ja podran agafar llibres de préstec.       ” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_slideshow”]

Taller de cuina de la Castanyada a 6è

La setmana abans de la castanyada, els nens i nenes de l’escola El Cim, vam llegir diferents models de receptes de tardor. Ens vam repartir en grups, i vam portar diferents receptes per compartir i posar-nos d’acord, de quina elaboraríem. Al final, entre les dues classes de 6è, vam fer 10 receptes. Durant el...

De la Barca al Plat

Els passats dijous 16 i divendres 17 de novembre, vam visitar el port pesquer de Vilanova perquè vam fer un taller que es diu “De la barca al plat”. Vam visitar la llotja i vam poder veure la subhasta de peix, amb la sort de poder veure emperadors, més coneguts com a peix espasa. També...

Pintem Jocs al Pati

Els nens i nenes de 5è Calabruixa hem proposat, entre altres coses, pintar jocs populars al pati de l’escola. Ho hem fet dintre de les propostes d’aquest curs per renovar el nostre pati. Hem escollit 5 jocs: el tres en ratlla, el “twister”, el circuit de xapes i dues xarranques, una per nens grans i...

Teatre per la Castanyada de 6è

Els nens de 6è Garrofer aquest any, per la castanyada, vam fer una obra de teatre perquè les mestres de p3,p4,p5 ens van proposar de fer-ne una per als nens d’infantil. Dues setmanes abans de la castanyada ens vam repartir els papers i vam començar a preparar l’obra. Vam anar pensant el vestuari, assajant l’obra,...

Visita al Vaixell Open Arms de 5è a 4t ESO

Aquesta setmana els alumnes de 5è de primària fins a 4t ESO han visitat el Vaixell d’Open Arms. Aquest és l’escrit d’un alumne de 5è: Els nens i nenes de 5è Calabruixa i Bruc d’hivern, el dilluns 20 de novembre, vam anar al port de Vilanova i la Geltrú a visitar el vaixell d’Open Arms....

CLEAN UP DAY

El passat divendres 17 de novembre, els nens i nenes de 6è vam anar a la platja de Ribes Roges a fer un taller emmarcat en el programa “LET’S CLEAN UP EUROPE”.    “És una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura...

Projecte 2n Lligabosc

Els nens de 2n Lligabosc fem el projecte en treball cooperatiu sobre el cos humà i concretament volem saber:  “QUINS APARELLS FORMEN EL NOSTRE COS? I COM FUNCIONEN?”

Esmorzars saludables

El dia 23 d’Octubre, vam anar a fer el taller d’esmorzars saludables a l’aula de la regidoria. Primer de tot, ens van explicar el que és més saludable i el que no. Després, vam haver de fer la llista de la compra (en grups de 6) mirant els preus de cada producte. Finalment vam anar...

Taller de Creativitat

El darrer dimarts 7 de novembre va venir en Toni, un tècnic de l’ajuntament que coordina el projecte emprenedor. Va recordar els valors EMPRENEDORS, que ja havíem treballat a classe: humilitat creativitat treball en equip constància confiança audàcia solidaritat seny entusiasme competència En aquest taller va posar a prova la nostra creativitat. Què és la...

Cicle Inicial al Poble Espanyol

El passat divendres dia 27 d’octubre les quatre classes de Cicle Inicial vam anar d’excursió a Barcelona al Poble Espanyol. Vam visitar el recinte i després vam participar de l’activitat: El Joc del Drac.  En ho vam passar molt bé!

SORTIDA A RIBES

El passat divendres 29 de setembre els nens i nenes de cicle superior vam anar a Ribes per celebrar l’inici de curs i Sant Vicenç de Paul, fundador de la Casa d’Empara. Juntament 5è i 6è vam fer una excursió, caminant, fins al castell de Sant Pere de Ribes. Un cop allà vam dinar i jugar...

EXCURSIÓ A RIBES ROGES

Els nens i les nenes de cicle inicial hem anat al Parc de Ribes Roges per celebrar Sant Vicenç de Paül i l’inici de curs. Primer ens vam fer una foto amb la Pasifae i després………a jugar amb el vaixell i la serp del parc!!!!! ” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_slideshow”]

El planetari d’Educaixa a la nostra escola

La setmana  passada vam tenir la sort de tenir el planetari mòbil d’Educaixa a la nostra escola. Gairebé tots els alumnes des de P3 a 4t d’ESO van poder entrar-hi i veure diferents projeccions: “La nena que sabia caminar al revés”, per als més petits de l’escola           “NANOCAM. Un viatge...

Llegir més

Taller de ràdio a cicle mitjà

Aquest curs els alumnes de cicle mitjà han realitzat un taller de ràdio . Els objectius que volíem aconseguir eren: . Adquirir destresa en la comprensió oral dels missatges, escoltant programes de la ràdio i dels companys. . Adquirir habilitats comunicatives i avançar en el domini de l’expressió oral. . Buscar, interpretar i seleccionar les informacions que...

Al taller literari fem el text instructiu

A classe de taller literari hem estat treballant molts textos. Un d’ells, el text instructiu. La Maria i el Biel, de 5è Bruc d’hivern l’han utilitzat com a base per fer-ne el següent vídeo. Desitgem que us agradi!

Llegir més

Experiments i pràctiques a medi natural per aprendre millor

Aquest curs els alumnes de 6è hem treballat les ciències naturals fent experiments i pràctiques:   Experimentem amb les màquines simples Amb petites coses que tenim a classe: regles, cordills, tubs de cola…, construïm politges, plans inclinats i palanques.   ” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_slideshow”]   Disseccions de diferents parts d’animals: d’una cuixa de...

Els de 6è expliquem el Sistema Solar a alumnes de 2n de primària

Aprofitant  que els nens i nenes de 6è hem treballat el Sistema Solar i en sabem força sobre el tema, hem preparat una activitat als alumnes de 2n de primària Després de construir els planetes a escala i col·locar-los per tot el pati a les distàncies que hem calculat, també a escala; els hem fet...

Llegir més

L’aula Alfàbrega participa en el 5è concurs Conte va! Va de contes!

Els alumnes de l’aula Alfàbrega van fer un conte per participar al 5è concurs Conte va! Va de contes!, que té per títol “El papa cau al riu”. El dia 13 de maig es va dur a terme l’entrega de premis i van resultar guanyadors dins de la seva categoria

Els alumnes de cicle superior en el projecte de cultura emprenedora

Aquest dimarts 22 de maig, els alumnes de 5è i 6è de l’escola han assistit a l’acte de cloenda del projecte organitzat per la regidoria d’educació de l’Ajuntament de Vilanova. Vam començar a treballar en aquest projecte a principi de curs, fent diversos tallers i veient les característiques de les persones emprenedores. A partir d’aquí...

Llegir més

Treballem l’atenció als sentits a TREVA

Els alumnes de 6è acabem el curs TREVA treballant l’atenció als sentits. Aquestes darreres sessions estem baixant al pati per observar allò que més ens atrau amb tots els sentits i plasmar, de la manera que millor s’expressi cadascú, allò que ens fa sentir. Estem molt contents del treball d’interioritat que hem anat fent al...

Els alumnes de 5è Bruc d’hivern hem treballat les plantes

Els nens i nenes de 5è Bruc d’Hivern hem estat treballant les plantes. A principi de curs vam fer un herbari amb les plantes típiques del Garraf, al segon trimestre en vam treballar els diferents tipus, les seves parts i les funcions de nutrició i respiració.  Aquest darrer trimestre n’hem treballat la reproducció. En aquestes...

Els alumnes de 6è visiten CAN PAPIOL

El passat 25 d’abril, els alumnes de 6è vam anar al Museu Romàntic Can Papiol. La visita consistia en fer unes proves que, suposadament, l’amo de la casa ens havia deixat per escrit en unes cartes amagades per la casa. El joc consistia en  trobar un tresor. Estava  amagat a la casa, per protegir-los dels...

E.Infantil i E.Primària

Accés intranet

UA-74820033-1

Us de les cookies

Aquest lloc utilitza cookies per oferir-vos millor experiència d'us. Si continueu navegant esteu donant el vostre consentiment per a l'acceptació de les nombrades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, seguiu l'enllaç per a més informació.plugin cookies